Cito Training in Almere

De meeste leerlingen hebben vrijwel geen ervaring met de manier waarop in het laatste jaar van de basisschool wordt geëxamineerd.  De onwennigheid met de Cito Toets kan er toe leiden dat de leerling zich niet prettig voelt bij het maken van de toets en daardoor niet haalbare onder hun kunnen presteren. Het Cito Training traject van Stichting Waterval geeft laat de leerling kennismaken met de vraagstelling van de Cito Toets zodat zij met meer zelfvertrouwen het examen kunnen ingaan.

Tijdens de Cito Training oefenen leerlingen met Cito Toetsen van voorgaande jaren (Dit zijn de officiële toetsen en bevatten derhalve alle onderdelen, namelijk Rekenen, Taal en Studievaardigheden). Daarbij komen zwakke punten aan het licht, die dan doelgericht bijgespijkerd kunnen worden. Uitgangspunt is het positief benaderen en motiveren van de leerlingen.

Het Educatiecentrum van Stichting Waterval verzorgt Cito trainingen in groepjes van maximaal vijf leerlingen. Eerst wordt er een volledige Cito Toets afgenomen. Deze wordt dan nagekeken zodat de zwakke punten achterhaalt kunnen worden. Vervolgens zal de leerling gericht werken aan één van de drie onderdelen waar hij of zij de meeste verbetering nodig heeft. Zodoende kan de leerling bekend raken met de vragen waar hij of zij de meeste moeite mee heeft.

Schrijf uw kind nu in voor het Cito Training Traject van leerjaar 2015/2016

De drie daagse Cito Training voor dit schooljaar zal starten op 2 en 3 januari. Dit traject zal later in het jaar herhaald worden. De kosten voor dit traject kunt u onderaan de pagina terugvinden. U kunt uw kind tot 13 december inschrijven door een mail te sturen naar info@stichtingwaterval.nl.

Kosten Cito Training:

Voor de leerlingen die al ingeschreven staan bij Educatiecentrum Waterval